wtorek, 23 lipca 2013

Buddyzm

Tak, czytając opis zastanawiacie się czemu właśnie taki dzisiaj poruszę temat, no przepraszam, zdaję sobie sprawę , że miały być ciekawostki o Japoni, lecz ten temat b. bynajmniej mnie interesuje.. Więc jednak mam nadzieję, ze przeczytacie go do końca i nie zniechęcicie sie, nie będzie on długi, wręcz przeciwnie.Budda właściwie nie jest to bóg , nie ma tam nic o karaniu bożym, o piekle, o niebie, nie znajdziemy przykazań, dogmatów, lecz jedyne co znajdziemy to wskazkówki, wskazówki do codziennego życia w spokoju, harmoni i zgodzie z innymi, więc nie możemy do końca nazwać buddyzm wiarą, buddyzm jest także nauką. Nie będe się rozpisywać wiecej, mnie poprostu zaciekawił ta "wiara", mogę znajść spokój, czytając nauki Budy, mogę się zrelaksować, przeczytać wiele cennych cytatów, porad, więć zanim wypowiecie cię o tym, proszę was o zapoznanie się z tym.bo można się naprawdę wiele co do tego pomylić. Nie mówię, że odrzu z wiary chrześcijańskiej przerzuciłam się na buddyzm, lecz no nie umiem tego wyjaśnić, nie mam pojęcia do końca w co ja wierzę, co wyznaję, muszę chyba z tym trochę poczekać lecz jednak myślę, że chrześcijanizm coraz bardziej zrzucam na dalszy plan. Nie chciałam tym postem nikogo urazić, gdyż nie interesuje mnie w co wierzycie, jest mi to obojętne nie klasyfikuje w ten sposób ludzi, mam nadzieję,że wy także. Chciałąbym poprostu, abyście zostawili miły komentarz, na temat tego postu, czy was to interesuje, o czym chcielibyście czytać, jeśli mielibyście pytania zapraszam na mojego aska: http://ask.fm/WeronikaDrozdz
A tutaj link do strony o buddyzmie, mnie ona niesamowicie zainteresowała i zainspirowała.
http://amitaba.republika.pl/index.html
Budda- Chiny:

Budda-Środkowa Azja:


Budda- Indie


Ja obecnie w domu posiadam budde z kultury chińskiej :) pozatym Budda nie jest utożsamiany z jedną lub kilkoma postaciami, lecz tysiącami, każdy go sobie wyobraża tak jak chce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz