wtorek, 14 maja 2013

Moja pasja. cześć 1

Hello! Dzisiaj obiecywany post o mojej ulubionej muzie.Moim najukochańszym i najczęściej słuchanym stylem jest  Hard rock, na dalszy plan schodzi metal, grunge jak i j-rock:)
Hard rock powstał na przełomie lat sześdziesiątych i siedemdziesiątych XX w., jest to gatunek rocka, teksty przedewszystkim opierają się na tematyce fantastycznej, baśniowej czyli elfy, wiedźmy, przeplatane  perypetiami miłosnymi w odmiennych stanach podświadomości.. Moim ulubionym zespołem jest Uriah Heep( zespół powstał w 1969 roku, ich skład był nieregularny, często przychodzili inni wokaliści, gitarzyści a starsi odchodzili, zespół ten kojarzy się naj. z Davidem Byronem, mpierwszym wokalistą , śpiewał m.in "firefly", szczytowym osiągnięciem był album" Look at Yourself" po tragicznej śmierci Byrona, ilość fanów malała, John Lotton był także jednym z wokalistów zespołu , który osiągnął sukces, dziś wokalistą jest Bernie Show, nazwa zespołu pochodzi od imienia i nazwiska czarnej postaci z powieści Karola Dickensa zatytułowanej David Copperfield.)  Piosenki m.in:  https://www.youtube.com/watch?v=59QNYzMOyjM( lady in black)
https://www.youtube.com/watch?v=0VgO3RuaPRo ( sympathy) i do tego tekst śliczny:
Sympathy just doesn't mean that much to me
Compassion is now compassion in my mind
And if you're looking for a shoulder to cry on
Don't turn your head my way
'Cause I'd rather have my music in a day
tekst polski
Sympatia niewiele dla mnie znaczy,
Współczucie jest tylko współczuciem w mojej głowie.
I jeśli szukasz ramienia, na którym możesz się wypłakać
Nie spoglądaj w moją stronę, bo ja wolałbym mieć swoją
muzykę za dnia.
Podobnym w brzmieniu zespołem z tamtych lat jest Rainbow( Powstała w  1975 roku przez gitarzyste Deep purple, na początku grali dosyć ciężkiego, progresywnego rocka, po czym po odejściu  Ronniego zespół zaczął grać bardziej melodyjnym skoczny rock., Kapela przestała istenieć w 1997 roku)  piosenki:
 
Dzisiaj skupiłam się na Hard rocku, jutro będzie o metalu,czekajcie z utęsknieniem, papa:*

1 komentarz:

  1. No blog nie jest w moim stylu, bo taki ... mroczny i w ogóle, ale dla kogoś kto takim klimatem żyje na pewno bardzo ciekawy! :)

    OdpowiedzUsuń